پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261972
ضرورت آموزش شيوه‌هاي جذاب تدريس و باز طراحي نظام فني و حرفه‌اي
تاریخ انتشار : 1402/10/03 09:16:37
نمایش : 481
وزير آموزش و پرورش ضمن تاکيد بر ضرورت تربيت معلمان چند مهارتي، آموزش شيوه‌هاي جذاب تدريس، باز طراحي نظام فني و حرفه‌اي و نيز ايجاد شبکه ملي و باز طراحي کتاب‌هاي درسي گفت: وقتي با تعمق و تامل به مشکلات نگاه مي‌کنيم به وضوح مي‌توان دريافت که راه حل همه آنها از اساس و بنيان در مدرسه است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار؛ رضامراد صحرائي با حضور در سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي و ديدار صميمانه با مولفان و کارشناسان برنامه‌ريزي درسي پيرامون اهميت نقش اين سازمان به گفت‌وگو نشست.

وي در اين ديدار گفت: اين سازمان که به مثابه قلب آموزش و پرورش است بايد بيش از هر زمان مورد توجه قرار گيرد و اين توجه از آن منظر است که همه بدانند سازمان پژوهش چه جايگاهي دارد و چگونه بايد به آن نگريست لذا حضورم براي دومين بار در طي شش ماه گذشته نشان از اهتمام وزارت به اين سازمان، مولفان کتاب‌هاي درسي و همچنين بدنه کارشناسي دارد.

صحرايي ادامه داد: وقتي با تعمق و تامل به مشکلات نگاه مي‌کنيم به وضوح مي‌توان دريافت که راه حل همه آنها از اساس و بنيان در مدرسه است. و پس از رسيدن به شعار مدرسه قوي،‌ ايران قوي اتفاقات خوب و راهبردي حتي در دستگاه‌هاي ديگر مطرح شد و اين امر نشان مي‌دهد که راه فهم و انديشه ما و راه حل دائمي همه مشکلات مربوط در کشور، توجه ويژه به آموزش و پرورش و مدرسه است.

وزير آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: کتاب درسي اهميت فوق راهبردي براي کشور دارد و هدف همه ما بايد اين باشد که تحولي سترگ در آينده جوانان رقم بخورد و تحقق اين آرمان جز از مسير مدرسه ممکن نيست و در مدرسه نيز تحول آغاز نمي شود مگر از برنامه درسي و راهنماي عمل که سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي توليد کرده و به معلمان ارائه مي‌کند.

صحرايي با بيان اين مطلب که بار تحول به دوش سازمان پژوهش انداخته شده است، با اشاره به نظام‌واره شايستگي‌ها گفت: سازمان در پرورش نظام‌واره شايستگي‌ها حرفه‌اي عمل کرده و با صبر و تاني در مقابل شتابزدگي‌ها و نتيجه خواهي‌هاي عجولانه و غيرکارشناسي موفق عمل کرده است. بنده به رييس جمهور عرض کردم که نظام‌واره شايستگي‌هاي پايه آماده است، و ان‌شاءالله با حضور شخص ايشان در شوراي عالي آموزش و پرورش که بعد از دو سال شکل خواهد گرفت، اولين مصوبه نظام شايستگي‌هاي باشد.

صحرايي در ادامه به ضرورت تربيت معلمان چند مهارتي، تربيت صحيح معلماني که منتقل کننده قوي محتواهاي کتب درسي باشند، ضرورت آموزش شيوه‌هاي جذاب تدريس، باز طراحي نظام فني و حرفه اي، تقويت مجلات رشد و ضرورت در دسترس قرار دادن آسان براي معلمان، بهره گيري از پژوهش‌هاي پيرامون نظام تعليم و تربيت و استفاده از آنان در دوره‌هاي ضمن خدمت و نيز  ايجاد شبکه ملي و باز طراحي کتاب هاي درسي مطالبي بيان کرد و افزود: نقطه شروع تحول در آموزش و پرورش در سازمان پژوهش است؛ زيرا شما مطلب و انتظاري را تبديل به يک درس و آن درس در اختيار دانش آموزان ما از طريق معلمان قرار مي‌گيرد.

انتهاي پيام/590پ

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html